Creo Advokater söker en receptionist/juristassistent till vårt kontor på Östermalm.

Vi är idag 6 medarbetare och verksamhetens kärnområden är inom dispositiv civilrätt med bl a tvistelösning, fastighetsrätt, affärsjuridik och familjerätt. Många av klienterna är ägare till bolag eller fastigheter men vi hjälper också privatpersoner inom civilrätt och familjerätt.

Arbetsbeskrivning.

Vi söker dig som du snabb, engagerad, serviceorienterad, tar initiativ för att hjälpa till där det behövs och ser till att allt fungerar.

Utöver att vara ansiktet utåt och ta hand om besökande och uppringande klienter kommer du ta hand om kontoret med allt från att ta emot klienter, sköta en hel del administration, hjälpa med allt som kan behövas på kontoret och i framtiden även assistera juristerna i pågående uppdrag inklusive kalenderplanering och inbokning av klienter, möten och förhandlingar.

Meriterande är om du har erfarenhet av fakturering och kunskap i WordPress.

Din roll kommer att kunna utvecklas beroende på din vinnande personlighet och din förmåga att ta initiativ och av egen kraft utvecklas och anpassa dig efter behoven. Utvecklingspotentialen förutsätter även att du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på ett sätt som passar på en advokatbyrå. Goda referenser krävs.

Omfattning: inledningsvis deltid, med möjlighet till heltid.

Lön: marknadsmässig beroende på erfarenhet

Tillträde: efter överenskommelse men så snart som möjligt.

Välkommen att skicka din ansökan med

– personligt brev

– meritförteckning

– två referenser med angivande av telefonnummer

via e-post till frida.ristner@creoadvokater.se

Vid frågor ta gärna kontakt med Frida Ristner, 08 562 404 49.